Cyfrowa „Rzeczpospolita” w ofensywie
Coraz więcej osób sięga po elektroniczne wydania dzienników. Najszybciej rośnie sprzedaż e-wydania „Rzeczpospolitej".
Jak pokazują statystyki Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w maju „Rz" w wersji elektronicznej przeczytało już prawie 9,3 tys. osób. To ponaddwukrotnie lepszy wynik niż rok wcześniej.
W ubiegłym roku sprzedaż elektronicznego wydania „Rzeczpospolitej" wynosiła niecałe 4,1 tys. egzemplarzy. Tak szybkiego tempa wzrostu sprzedaży nie odnotował żaden inny dziennik na rynku. Poza „Rz" Polacy na swoich tabletach, smartfonach i laptopach chętnie czytają także „Dziennik Gazetę Prawną", której sprzedaż w maju tego roku wyniosła nieco ponad 9 tys. egzemplarzy. W stosunku do ubiegłego roku wynik poprawił się w tym przypadku tylko nieco ponad połowę. Z kolei e-„Gazetę Wyborczą" przeczytało w maju niemal 2,3 tys. osób. To o 10 proc. więcej niż przed rokiem. Znacznie słabiej rośnie e-sprzedaż prasy bulwarowej. „Fakt" sprzedał w maju tylko 96 egzemplarzy, ale to i tak o 36 proc. więcej niż w 2012 r.
W skali globalnej elektroniczne wersje gazet cieszą się niemałym powodzeniem. Najświeższe informacje nie z papierowej prasy, ale z ekranów swoich przenośnych urządzeń czerpie już 600 mln ludzi. Prasa drukowana mimo wszystko nie jest zagrożona, bo e-wydania stanowią obecnie ok. 5 proc. globalnego rynku. Papierowe wydania dzienników czyta na świecie aż 2,5 mld ludzi.
—eh