Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Lepiej gadać, niż produkować

Najwięcej zarabia dyrektor ds. marketingu, a najmniej dyrektor produkcji. Tak wynika z danych raportu Sedlak & Sedlak o płacach w firmach sektora produkcji przemysłowej.

Szefowie tych firm bardziej cenią swoich dyrektorów od planowania i strategii od tych, którzy zajmują się sprawami technicznymi.

Wyłączając stanowiska zarządzające organizacją, w 2012 r. najwyższe średnie zarobki otrzymywali dyrektorzy ds. marketingu. Mediana ich płac kształtowała się na poziomie 23800 zł brutto. O 1 522 zł mniej otrzymywali dyrektorzy public relations (22 278 zł). Ostatnie miejsce na podium najlepiej opłacanych stanowisk, należało do dyrektorów finansowych, którzy w 2012 r. otrzymywali 21 065 zł brutto.

Zarobki na poziomie zbliżonym do 20 tys. zł otrzymywali natomiast dyrektorzy sprzedaży, pionu personalnego oraz pionu IT i logistyki. Listę zamykają dyrektorzy badań i rozwoju oraz produkcji z zarobkami na poziomie niespełna 19 tys. zł. Warto nadmienić, że prezentowane wartości to wynagrodzenia całkowite, a więc takie, które oprócz płacy zasadniczej zawierają zmienne elementy wynagrodzenia takie jak nagrody, premie czy prowizje.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w tym roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w branży przemysłowej wzrosło o 2,6 proc. Większa jest także wydajność pracy osób zatrudnionych w branży przemysłowej, którą zmierzono produkcją sprzedaną na jednego zatrudnionego. Wynik był o 1,9 proc. lepszy niż przed rokiem. Zmniejszyło się natomiast o 1,1 proc. przeciętne zatrudnienie w branży.

Wzrost produkcji odnotowano zwłaszcza w produkcji samochodów, przyczep i naczep, a także urządzeń elektrycznych, wyrobów z tworzyw sztucznych i wyrobów papierowych. Spadek w skali roku notowano m.in. w produkcji komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych, maszyn i urządzeń, wyrobów farmaceutycznych oraz chemikaliów i wyrobów chemicznych.

—eh

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe