Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Fiat od tylu lat

Stanislas Balcerac

40 lat po inwestycjach Fiata w Polsce wciąż klepiemy prostą blachę.

Żyjemy nadzieją, że Volkswagen wybuduje może przy niemieckiej granicy montownię furgonetek, co skompensuje zwijanie się Scanii z Pomorza. Podczas gdy inne kraje Grupy Wyszehradzkiej montują zaawansowane technologicznie modele Audi i VW, a zniemczona Skoda podbija świat, my montujemy najprostsze modele małolitrażowe. Podobno wicepremier Piechociński walczy o to, aby Fiat montował nowy model w Tychach. Tylko że rząd Tuska pozamieniał lancie Fiata na audi A6 i A8, a rodzina premiera jeździ partyjną japońską toyotą. Jaki sygnał daje to Włochom? Chyba że 2,7 mld zł wydane na pendolino montowane w byłej fabryce Fiat Ferroviaria w Savigliano to innowacyjny offset naszego rządu? Skoro dajemy pracę włoskim inżynierom i technikom, to powinniśmy zażądać od Fiata co najmniej fabryki ferrari (w byłym NRD montują przecież porsche). Mamy pewne tradycje. Już w latach 60. Pan Samochodzik sklepał amfibię na bazie rozbitego ferrari 410 superamerica. A kolor czerwony jest u nas wciąż modny. Niestety, piewców skoku cywilizacyjnego może zmartwić niedawne zamknięcie salonu Ferrari w centrum Warszawy. Podobno nie ma rynku. Czy zamiast montowania ferrari powrócimy do zbierania owoców we włoskiej Foggii?

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe