Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Nie daj się podsłuchać!

Leszek Buller

W Polsce bezpieczeństwo firmy najczęściej sprowadza się do ochrony mienia i osób oraz zabezpieczeń elektronicznych. Inne elementy są lekceważone jako przesadne lub zaniedbywane ze względu na koszty

Każdy błąd w ocenie zagrożeń może doprowadzić nawet do utraty całego dorobku firmy. Zagrożeniem może być konkurent, który umieścił podsłuch w sali zebrań kierownictwa naszej firmy, lub pracownik, który nie czując się docenionym, ponad swoją lojalność będzie cenił pieniądze. Niebezpieczeństwo może stanowić związanie się z bankiem, który prowadzi ryzykowną działalność inwestycyjną lub przedpłata dla kooperanta stojącego na progu bankructwa. Brak przeszkolenia personelu i korzystanie z usług niesprawdzonych kontrahentów może np. skutkować kłopotliwym rozgłosem w mediach, tym samym niwecząc długo przygotowywaną transakcję. Do tego dochodzą jeszcze: włamania komputerowe hakerów, zwykła kradzież, napad rabunkowy czy szantaż. 
Ostatnie wydarzenia związane z podsłuchiwaniem najwyższych urzędników państwowych tym bardziej skłaniają do  zastanowienia się nad bezpieczeństwem własnym i własnej firmy. Jak zatem zminimalizować istniejące ryzyko? Strategia organizacji powinna określać priorytety oraz wskazywać słabe punkty w systemie kompleksowej ochrony firmy.
Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej