Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: Archiwum

Fortuna jak guma

Tomasz Teluk

heong Choon Ng został milionerem, bo z nastoletnimi córkami spędzał dużo czasu na robieniu bransoletek. Wymyślił kolorowe gumki – jego Rainbow Loom Bands opanowały świat. Ta historia pokazuje, że można zostać wynalazcą grubo po czterdziestce

Takiego szału nikt się nie spodziewał. Za gumkami Loom Bands szaleją dzieciaki ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Polski i całego świata. W sieci są tysiące filmów instruktażowych, nakręconych przez dzieci, które pokazują, jakie cuda można stworzyć z kawałków gumek. Kolorowe bransoletki noszą na nadgarstkach Kate Middleton, David Beckham i papież Franciszek. Czy można mieć lepszą, i to darmową, reklamę?

Wynalazca w średnim wieku

Cheong Choon Ng urodził się 45 lat temu w Malezji. Jest typowym azjatyckim imigrantem żyjącym od 1991 r. w Stanach. Żył tak jak wszyscy: praca, rodzina, dom, praca… Cztery lata temu siadł z córkami, kilkunastoletnimi Teresą i Michelle, aby robić z nimi bransoletki. Zauważył, że jego palce są zbyt grube, aby dobrze je splatać. Stworzył więc małe szydełka i coś na kształt minikrosien. Robota zaczęła się układać. Można było zrobić, co się tylko zamarzyło. Nie tylko sztampowe bransoletki, ale także naszyjniki, a nawet części garderoby. Suknia z tysięcy kolorowych gumek, a może smoking? Dlaczego nie!

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej

Wojciech Romański

W smoczym kręgu