Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

East News

Ile jest wart korek?

Barbara Leszczyńska

Jedna plastikowa nakrętka waży średnio 2 gramy. Gdy trafia do kosza wraz z pustą butelką po napoju, jest nic niewartym śmieciem. Drugie życie zyskuje dzięki akcji „korek”. Kto zarabia na nakrętkach, które zbiera cała Polska?

W firmowym kąciku tuż obok recepcji niezmiennie od trzech lat stoi niewielkie pudełko. Nie na śmieci, nie na makulaturę, ale na korki. Pracownicy polskiego oddziału francuskiej firmy Somfy karnie wrzucają tu nakrętki ze wszystkich plastikowych butelek. Mało tego, część przywozi je z domu. A jeden z pracowników – prywatnie strażak ochotnik – namówił nawet do zbierania nakrętek kolegów z OSP w Łomiankach.

– Nie rozgłaszaliśmy tego jakoś specjalnie. Jest nas niewiele, informacja była więc przekazywana z ust do ust. Teraz to już przyzwyczajenie – mówi Karolina Bednarz-Górska z działu marketingu. „Dla jakiejś fundacji”, „na wózek inwalidzki dla chorego chłopca”, „nie wiem, ale to nieważne, zbieranie nakrętek nic mnie nie kosztuje” – odpowiadają pracownicy na pytanie o cel zbiórki. Nie dociekają, nie wnikają w szczegóły, bo – w odróżnieniu od innych akcji charytatywnych – dołożenie własnej cegiełki nie wymaga zachodu. Z badań Fundacji Bez Tajemnic, która prowadzi największą w kraju akcję zbierania plastikowych korków (w zeszłym roku zebrali ich 120 ton), wynika, że co trzeci Polak słyszał o takiej inicjatywie, a korki może u nas zbierać nawet 6 mln osób. W akcji uczestniczą tysiące firm, szkół, przedszkoli i państwowych instytucji. Nie dlatego, że jest proekologiczna, ale z uwagi na jej szczytny cel. Pieniądze ze sprzedaży plastiku idą na pomoc chorym dzieciom – zakup wózków inwalidzkich, protez czy sfinansowanie rehabilitacji. A przy okazji przyczyniają się do budowy całej gałęzi recyklingowego biznesu.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO