Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: Forum
Marian Zubrzycki

Dotacje dla fundacji i stowarzyszeń

Edyta Żyła, Leszek Buller

W nowym rozdaniu dotacyjnym większość pieniędzy nie przypadnie firmom, tylko organizacjom pozarządowym, co dla sprytnego przedsiębiorcy nie powinno być problemem

Na zachodzie Europy lub w Stanach Zjednoczonych niemal każda licząca się firma podejmuje działania społeczne, które nie tylko pozwalają udzielić pomocy potrzebującym, ale także wzmacniają pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. W Polsce to praktyka wciąż mało powszechna. A szkoda, bo organizacje pozarządowe w nowym rozdaniu środków unijnych będą mogły liczyć na hojne dotacje.

Prowadzenie własnej fundacji lub stowarzyszenia to w zasadzie wciąż przywilej najbogatszych firm – banków, właścicieli stacji telewizyjnych lub telefonii komórkowej. Mniejsze przedsiębiorstwa, zwykle z trudem wiążące koniec z końcem, nie dostrzegają sensu w takiej działalności, a przede wszystkim uważają, że ich na to nie stać.

Ale czy na pewno? Działalność w ramach organizacji pozarządowej wcale nie jest kosztowna, a przynieść może wiele korzyści – nie tylko tym, wobec których będzie kierowana pomoc, ale także właścicielom fundacji lub stowarzyszenia. Zwłaszcza w ciągu najbliższych kilku lat, kiedy Polska otrzyma ogromny zastrzyk finansowy z funduszy Unii Europejskiej na lata 2014−2020.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy