Solaris podbija świat
Sprzedaż autobusu to dopiero część sukcesu, bo o każdym kliencie trzeba pamiętać przez wiele następnych lat – przekonuje Solange Olszewska, prezes Solarisa, który w swojej branży wyrósł na jedną z największych europejskich potęg
Solaris ma już tak ugruntowaną markę, że stać go dzisiaj na projekty innowacyjne i wielce oryginalne. Tak właśnie jest z najnowszym dzieckiem fabryki – dwuprzegubowym autobusem elektrycznym, który firma zamierza produkować we współpracy z naukowcami Politechniki Warszawskiej i Politechniki Poznańskiej. – Oczywiście efektem finalnym ma być komercjalizacja produktu. W chwili obecnej największe zainteresowanie tego typu konstrukcjami obserwujemy na rynkach skandynawskim i niemieckim. Nie jest to jednak autobus budowany z myślą o konkretnym państwie. O jego zakupie będą decydować potrzeby przewozowe konkretnej aglomeracji. Niewykluczone więc, że na autobusy dwuprzegubowe znajdą się również klienci w naszym kraju. Taki pojazd może być na przykład dobrą alternatywą dla tramwajów jeżdżących po polskich miastach – przekonuje prezes Solange Olszewska.