Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

źródło: Forum
Tomasz Krupczyk

Drogie drogi

Jakub Wozinski

Od 1 marca za przejazd autostradą A4 z Krakowa do Katowic zapłacimy już 20 zł. To niestety nie koniec podwyżek na i tak bardzo drogich polskich drogach


Zgodnie z obowiązującą w Polsce propagandą sukcesu w dziedzinie budowy autostrad odnosimy wyłącznie sukcesy. Rząd nieustannie chwali się, że pod względem długości sieci autostrad i dróg ekspresowych Polska wyprzedzi pod koniec przyszłego roku nawet Wielką Brytanię. Wskazuje się przy tym, że przed przystąpieniem do Unii Europejskiej całkowita długość bezkolizyjnych tras wynosiła u nas 631 km, a obecnie aż 3156 km.

Drogom mamy także zawdzięczać spadek bezrobocia. Według danych w powiatach, w których realizowano projekty drogowe, zatrudnienie rosło o 2,6 proc. szybciej niż tam, gdzie nie było takich inwestycji. Także dochody lokalnych budżetów z PIT miały wzrosnąć aż o 3,3 proc.

I rzeczywiście, gdyby brać pod uwagę długość sieci dróg oraz niektóre wskaźniki ekonomiczne, można by mówić o sporym sukcesie. Nie tylko pięciokrotnie wydłużono sieć bezkolizyjnych dróg, lecz także w nowym unijnym budżecie na lata 2014–2020 zagwarantowano już środki na kolejne 1770 km. Polska nie przestaje być wielkim drogowym placem budowy, a każdego miesiąca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisuje nawet 5 umów na budowę nowych odcinków (jeszcze dekadę temu podpisywano tyle przez cały rok). Mogłoby się więc wydawać, że jesteśmy świadkami niebywałego sukcesu.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy