Niedobre, bo polskie
Polskie produkty mają słaby wizerunek na świecie. To dlatego klienci nie chcą płacić za towary „made in Poland”
Polscy przedsiębiorcy podają 20 powodów, które sprawiają, że Polacy zarabiają mniej niż ich zachodni sąsiedzi. I nie mają wątpliwości, że jednym z nich jest zły wizerunek kraju na świecie. Znane polskie marki, takie jak Fakro, Atlas czy Śnieżka, razem z Fundacją „Pomyśl o przyszłości” połączyły siły, by zawalczyć o lepszy odbiór polskich przedsiębiorców w Unii Europejskiej.
Organizatorzy kampanii przekonują, że klienci tak naprawdę nie kupują produktów. Kupują wrażenia. Odnosi się to głównie do towarów, o których jakości nabywca przekonuje się dopiero po pewnym czasie. Tak dzieje się w wypadku samochodów, produktów technicznych, lekarstw. – Francuscy klienci zwykle są skłonni zapłacić więcej za produkt ze znaczkiem „made in France” aniżeli za identyczny towar wyprodukowany w Polsce – mówi Ryszard Florek, właściciel nowosądeckiej firmy Fakro. Dlaczego? Francuzi są przeświadczeni, że towar pochodzący z ich kraju jest lepszy od polskiego.