Dostawca szczęścia
Tony Hsieh w wieku 24 lat sprzedał Microsoftowi swoją firmę LinkExchange za 265 mln dolarów. Zainwestował w internetową sprzedaż butów, prywatne linie lotnicze oraz rewitalizację centrum Las Vegas. Chce mieć firmę dostarczającą szczęście
Wspólnicy Tony’ego Hsieh raz po raz zauważają, że nie koncentruje się on na maksymalizowaniu zysków, lecz na „eksperymencie społecznym”, którego celem jest stworzenie „szczęśliwego przedsiębiorstwa”, a wokół niego zadowolonej wspólnoty. Hsieh nie widzi sprzeczności między budowaniem efektywnego, dochodowego biznesu a dbaniem o dobrostan pracowników i otoczenia firmy. I to jest właśnie jego pomysł na sukces.
W 2010 r. Tony wydał książkę „Delivering Happiness” (Dostarczając szczęście), która natychmiast stała się przebojem. Na liście bestsellerów „New York Timesa” utrzymała się na pierwszym miejscu przez 27 tygodni. Hsieh napisał ją jednym ciągiem w ciągu niespełna trzech tygodni szaleńczej pracy. Był wtedy prezesem firmy Zappos. Sypiał cztery godziny na dobę, by jak najszybciej przelać swoją wizję szczęśliwej firmy na papier. „Żeby nie zasypiać, próbowałem kawy, potem alkoholu, potem kawy i alkoholu. Wreszcie po prostu wrzucałem ziarna kawy do butelki wódki” – powiedział w wywiadzie dla „Huffington Post”.