Vademecum przedsiębiorcy
|
1.E-doradca dla biznesu
Według najnowszych danych w polskich instytucjach, przedsiębiorstwach i urzędach funkcjonuje ponad 140 e-doradców, a ich popularność w biznesie wciąż rośnie. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w Europie pod względem liczby chatbotów. Na drugim miejscu plasuje się Wielka Brytania. Najchętniej z wirtualnymi asystentami współpracują Amerykanie. W USA działa aż 267 e-agentów. Ich popularyzacja wśród polskich przedsiębiorców wynika z faktu, że pojawiły się na rynku w bardzo przystępnej formie pod postacią rozbudowanych botów, z wykorzystaniem wizualizacji człowieka. W ciągu roku chatboty przeprowadzają kilka milionów biznesowych konwersacji. Liczba wdrażanych projektów wzrasta o kilkadziesiąt procent rocznie. Warto zaznaczyć, że na formalności podatkowe właściciele firm poświęcają aż 286 godzin rocznie. Przedsiębiorcy, szukając realnych oszczędności, decydują się na wirtualne rozwiązania. Koszt konwersacji z chatbotem jest nawet pięć razy mniejszy niż tradycyjnej rozmowy z konsultantem. E-asystenci są dostępni za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne, strony internetowej lub jako element infolinii. Przedsiębiorcy, zwłaszcza z sektora handlu detalicznego, oferujący wyspecjalizowane produkty, wykorzystują chatboty jako formy zaawansowanego systemu eksperckiego.