Do firm odzyskujących dane co roku trafiają tysiące nośników pamięci. Znaczna część pochodzi od firm i instytucji. Pojedyncza firma wydaje na utracone dane średnio 20 tys. zł rocznie
Informacje są kapitałem przedsiębiorstwa. Ich brak oraz ograniczona dostępność to przede wszystkim wysokie koszty. Szacuje się, że na chwilę obecną wartość danych wytwarzanych przez jedną polską firmę wynosi średnio 1,2 mln zł, przy czym liczba ta stale rośnie. Wskaźnik ten jest warunkowany przez wielkość, zasięg i charakter biznesu. Korporacje i duże przedsiębiorstwa stanowią 89 proc. wskazanej wartości danych, przy czym ilość wytwarzanych przez nie informacji jest znacznie wyższa od pozostałych. Dla sektora MŚP jest ona stosunkowo mniejsza, co nie przekłada się na jej istotę względem danego biznesu i wartość pojedynczych. Zestawiając omawianą liczbę z ilością przypadków utraty informacji, ryzyko poniesienia strat finansowych jest wysokie i sięga aż 63 proc.