Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

PAWEŁ GAŁKA

Tajemniczy wyzwalacz motywacji

Malwina Użarowska

Wielcy odkrywcy i innowatorzy to nie tylko klony Einsteina, to też „zwykli” specjaliści, którzy mieli szczęście znaleźć się w firmie, która poznała sekret motywacji kreatywnych pracowników

Jak Steve Jobs w 1983 r. kusił Johna Sculleya, by został prezesem Apple, porzucając jednocześnie bajkową karierę w PepsiCo? Raz po raz zadawał mu pytanie: „Czy chcesz przez resztę życia sprzedawać wodę z cukrem, czy wolisz zmieniać świat?”.
Menedżerowie, którzy uważają, że pracownikom do motywacji powinien wystarczyć fakt, że mają pracę, należą do gatunku, który – miejmy nadzieję – szybko odejdzie w zapomnienie. Taka postawa działa na szkodę firmy i hamuje rozwój, nie wspominając już o innowacjach, które w takich warunkach zatrzymują się na etapie życia płodowego. Menedżer, który chce się rozwijać, przechodzi szkolenia i tam dowiaduje się, że do pracowników należy podejść indywidualnie. I tu zaczynają się schody. Okazuje się, że każdej osobie w zespole trzeba poświęcić czas, obserwować ją, odpowiednio udzielać informacji zwrotnej, poznać osobiste cele, wspierać w rozwoju, często chwalić. Do tego jeszcze trzeba mieć żelazne nerwy, żeby w trudnych czasach nadal motywować, zachęcać i być opoką. Są osoby, które mają silną motywację wewnętrzną i napędza ich satysfakcja, inni bardziej potrzebują paliwa w postaci premii. Trzeba to umieć rozróżniać. Gąszcz oczekiwań rośnie. Menedżerowie muszą nie tylko poświęcać więcej czasu pracownikom, ale także dobrze wykonywać inne obowiązki.
Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe