Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

źródło: CORBIS

Lepszy wizerunek firm rodzinnych

Polacy ufają firmom rodzinnym, cenią ich właścicieli i uważają ich za wiarygodnych ludzi. Pojęcie firma rodzinna przestała kojarzyć się z mało profesjonalnym sposobem działania i zaczęło być dobrą marką.

Takie wnioski przynosi opublikowane 9 grudnia drugie ogólnopolskie badanie opinii, które zleciła Fundacja Firmy Rodzinne. Prezentacja raportu odbyła się podczas konferencji „Firmy rodzinne – szanse i wyzwania” w Business Centre Club. Otwierająca spotkanie Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i prof. Andrzej Blikle, prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) zwrócili uwagę na rosnące znaczenie firm prowadzonych przez rodziny, ale też konieczność ich wspierania. Jak pokazały wyniki pierwszego projektu, wsparcie, którego one oczekują, to nie tylko szkolenia i doradztwo. Równie ważne jest stworzenie im możliwości wymiany doświadczeń i uczenia się od siebie nawzajem. Takie firmy potrzebują też pewności, że to, co robią, jest ważne, że powinny być dumne ze swoich dokonań, bo to właśnie one tworzą miejsca pracy i zapewniają dochód narodowy. Prof. Andrzej J. Blikle, mentor firm rodzinnych, stwierdził, że „zgodnie współpracujące różnorodności wykorzystują to, czym się różnią, by uzupełniać swoje szanse i talenty, zamiast zwalczać się nawzajem”. Z kolei według Zuzanny Skalskiej, badaczki trendów i ekspertki ds. innowacji, siła firm rodzinnych tkwi w szybkim podejmowaniu decyzji, dostosowywaniu się do aktualnych potrzeb konsumentów i umiejętności wykorzystywania nisz rynkowych.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe