Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: CORBIS

Zarzucić sieć w sieci

ROBERT AZEMBSKI

Trzy filary skutecznej promocji firmy w sieci to: solidnie przygotowana i właściwie spozycjonowana strona internetowa, dopasowanie reklam do grupy klientów oraz umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych


Jacek z Warki ma małą firmę zajmującą się ochroną ziemi przed gryzoniami oraz oczyszczaniem terenów prywatnych z dokuczliwych lub szkodliwych owadów. Jego strona internetowa, przez którą przyjmuje też zamówienia, w sezonie wiosenno-letnim ma ok. 10 tys. odsłon miesięcznie. Ale im bliżej jesieni, tym rzadziej jest odwiedzana, a przychody firmy zaczynają spadać. Jacka nie stać na reklamę w ogólnopolskich, a nawet w branżowych mediach, zresztą w branży jest już znany. Zależy mu na dotarciu do nowych klientów, przede wszystkim w swoim regionie. Postanowił działać inaczej – przeznaczył 5 tys. zł na kampanię reklamową w internecie, wykorzystując narzędzie AdWords, czyli linki sponsorowane. Po kampanii sprzedaż jego firmy wzrosła dwukrotnie.

Nie zawsze można liczyć aż na taki sukces. – Jeśli kampania reklamowa AdWords ma spełnić swoje założenia, to niezależnie od wielkości firmy i branży, w której działa, reklama zamieszczona w internecie będzie tym skuteczniejsza, im bardziej jej treść i kierowanie będą dopasowane do grupy docelowej – przypomina żelazną zasadę Roberta Kintzi, autorka bloga marketerka.pl i doradca ds. marketingu internetowego.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej