Trzy filary skutecznej promocji firmy w sieci to: solidnie przygotowana i właściwie spozycjonowana strona internetowa, dopasowanie reklam do grupy klientów oraz umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych
Jacek z Warki ma małą firmę zajmującą się
ochroną ziemi przed gryzoniami oraz oczyszczaniem terenów prywatnych z
dokuczliwych lub szkodliwych owadów. Jego strona internetowa, przez którą
przyjmuje też zamówienia, w sezonie wiosenno-letnim ma ok. 10 tys. odsłon
miesięcznie. Ale im bliżej jesieni, tym rzadziej jest odwiedzana, a przychody
firmy zaczynają spadać. Jacka nie stać na reklamę w ogólnopolskich, a nawet w
branżowych mediach, zresztą w branży jest już znany. Zależy mu na dotarciu do
nowych klientów, przede wszystkim w swoim regionie. Postanowił działać inaczej
– przeznaczył 5 tys. zł na kampanię reklamową w internecie, wykorzystując
narzędzie AdWords, czyli linki sponsorowane. Po kampanii sprzedaż jego firmy
wzrosła dwukrotnie.
Nie zawsze można liczyć aż na
taki sukces. – Jeśli kampania reklamowa AdWords ma spełnić swoje założenia,
to niezależnie od wielkości firmy i branży, w której działa, reklama
zamieszczona w internecie będzie tym skuteczniejsza, im bardziej jej treść i
kierowanie będą dopasowane do grupy docelowej – przypomina żelazną zasadę
Roberta Kintzi, autorka bloga marketerka.pl i doradca ds. marketingu internetowego.