Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

MIROSŁAW STELMACH

Most czasu dostępu

Andrzej Sadowski

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Skoro jesteśmy bardziej przedsiębiorczy niż Irlandczycy, to dlaczego mielibyśmy dłużej niż oni pracować na wyższy poziom dobrobytu?


Deutsche Bahn został inwestorem mostu kolejowego na rzece Odrze w gminie Słubice w ciągu linii kolejowej E20 relacji Berlin-Warszawa. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że przez ten sam most fizycznie przebiega nie tylko granica państwowa. Jest to również granica dla fundamentalnie różnych procedur dotyczących tych samych czynności związanych z powstaniem tego mostu.

Nowy most budowano w miejscu już istniejącego, którego stan zagrażał bezpieczeństwu użytkowania i daleki był od obecnych wymogów ochrony środowiska. Budowa mostu kolejowego to również prace przy podtorzu, rampach dojazdowych, urządzeniach sygnalizacyjnych czy telekomunikacyjnych oraz liniach napowietrznych i wysokiego napięcia. Budowa mostu po stronie niemieckiej odbywała się na obszarach Natura 2000, czyli podlegających takiej ochronie, która w Polsce przywołuje wspomnienie zatrzymanych, odwołanych i zniszczonych przedsięwzięć. Jednak w Niemczech wystarczyło przedstawione przez inwestora opracowanie mówiące, że przyjęte rozwiązania poprawią stan środowiska, aby tzw. postępowanie środowiskowe – które w Polsce jest jak z Kafki – na tym wstępnym etapie po prostu się zakończyło.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość