Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

Mniej pesymizmu w gospodarce

ap

Konsumenci coraz bardziej wierzą w stabilność sytuacji gospodarczej w kraju. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w lutym wskaźnik mierzący te parametry był najwyższy od lat.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął wartość -6,2 pkt. wobec -7,0 pkt. miesiąc wcześniej. Wskaźnik ten może przyjmować wartości od -100 do 100. Wartość ujemna świadczy o pesymizmie, ale malejącym. Obecny poziom jest najlepszy od maja 2008 r., a najwyższą wartość (-3,2 punktu) wskaźnik osiągnął w listopadzie 2007 r.

Wskaźnik ufności konsumenckiej w ciągu miesiąca, tj. od stycznia, poprawił się o 0,8 punktu procentowego, a w ciągu roku o aż 10,4 punktu procentowego. Najbardziej poprawiły się opinie Polaków dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej i finansowej kraju – w obu przypadkach zanotowano wzrost o 1,7 punktu procentowego. Trochę wolniej rośnie przeświadczenie o poprawie sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,5 punktu procentowego). Nieznacznie pogorszyły się jedynie oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz możliwości dokonywania ważnych zakupów.

Dla wszystkich składowych wskaźnika wyprzedzającego odnotowano wyższe wartości. Największy wzrost wystąpił dla przewidywań dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłej możliwości oszczędzania pieniędzy (wzrost odpowiednio o 4,3 i 3,1 punktu procentowego). Oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji gospodarczej kraju wzrosły o 1,7 punktu procentowego.    ap

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe