Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: GETTY IMAGES

Podatkiem zamordować e-sklepy

Piotr Mazurkiewicz

Protestujący przeciwko planowanemu podatkowi obrotowemu w handlu zapomnieli o firmach sprzedających w sieci. A dla tej branży może mieć on najpoważniejsze konsekwencje

10 lutego podczas ostatnich branżowych konsultacji kontrowersyjnego projektu Ministerstwa Finansów w zasadzie całe spotkanie poświecono uwagom zgłaszanym przez sieci handlowe, apteczne czy stacje benzynowe. Branży internetowej udało się zabrać głos dopiero pod koniec, a minister Paweł Szałamacha skwitował zastrzeżenia prośbą o przesłanie uwag do resortu. Nie pojawiły się też żadne konkrety.

Mowa o kolejnej już wersji projektu ustawy, która w założeniu nie miała obejmować sprzedaży internetowej, a jedynie tradycyjne sklepy. „Nie chcemy opodatkowywać handlu internetowego” – mówił jeszcze niedawno Henryk Kowalczyk, minister w kancelarii premier Beaty Szydło. Co się stało, że rząd tak drastycznie zmienił podejście? Tego nie wiadomo. Wiadomo za to, że takie rozwiązanie uderzy głównie w małe przedsiębiorstwa. Z raportu „E-commerce w Polsce 2015” wynika, że zdecydowana większość e-sklepów to niewielkie przedsięwzięcia. Co drugi z internetowych sprzedawców wykazuje do 100 zamówień miesięcznie. Zaledwie co setna firma może się pochwalić ponad 10 tys. zamówień miesięcznie, a próg 1 tys. zamówień miesięcznie przekracza tylko 10 proc. firm.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe