Czym jeżdżą prezesi?
Audi i Skoda to marki, które najczęściej można spotkać na parkingach mniejszych polskich firm. Prezesi lubią też mercedesy i BWM – wynika z ankiety przeprowadzonej przez „Uważam Rze”
|
W Polsce jest ponad 6,4 mln samochodów służbowych, czyli co trzeci ze wszystkich zarejestrowanych pojazdów należy do firmy. – Na tzw. rynku flotowym dominują auta klasy niższej średniej, popularnie zwane kompaktami. Na pierwszym miejscu już od wielu lat klasyfikowana jest skoda octavia, za nią plasuje się VW golf, a na trzecim miejscu ford focus – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Według danych Samaru w 2015 r. firmy kupiły blisko 230 tys. nowych samochodów osobowych, wyraźnie więcej niż rok wcześniej, kiedy do flot trafiło niespełna 200 tys. aut. Największy wzrost sprzedaży w ubiegłym roku (ponad 41 proc.) zanotował volkswagen golf, którego najnowszy model spotkał się z zainteresowaniem rynku. Z podobnego powodu znacząco (o blisko 40 proc.) wzrosła flotowa sprzedaż passata, który jest na 4. miejscu wśród firmowych samochodów. Ale rekordowy wzrost – o blisko 70 proc. – należy do nowego forda mondeo, który znalazł się na 12. miejscu modeli najchętniej kupowanych przez firmy w Polsce. Wśród liderów rynku są także skoda fabia i rapid, toyota auris i yaris, opel astra, renault clio i nissan qashqai.