Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: Materiały prasowe

Polacy w światowej lidze

PAWEŁ ROŻYŃSKI

Rząd przekonuje, że trzeba odbudować przemysł stoczniowy i uczynić z niego jedno z kół zamachowych gospodarki. Tyle że polskie stocznie już teraz mają się całkiem dobrze. Mowa o tych prywatnych. Mają pełne portfele zamówień i budują nowoczesne statki

W rejs do norweskiego odbiorcy wypłynął właśnie z Gdańska „Siem Aimery”, najbardziej zaawansowany technologicznie i najdroższy w przeliczeniu na tonę masy statek w historii polskiego przemysłu okrętowego. Choć niezbyt wielki, został sprzedany za 200 mln euro. By osiągnąć taki przychód, dawne państwowe stocznie musiały zbudować co najmniej osiem wielkich masowców. 
„Siem Aimery” będzie kładł kable energetyczne na dnie morza – w ładowniach zmieści się ich ponad 4 tys. ton, nawiniętych na specjalne stalowe walce. Skomplikowany system nawigacji i sterowania oraz specjalny kształt dziobu pozwolą na pracę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Statek zbudowała Remontowa Shipbuilding, jedna z trzech największych stoczni w Europie.
Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO