Najnowsza interwencja Uważam Rze

Butik

KSIĄŻKI DLA BIZNESU

Malwina Użarowska

Pokolenie Y na pokładzie

Chip Espinoza, Peter Miller, Curtis Bateman, Curtis Garbett
Milenialsi w pracy
Studio Emka
Cena: 49 zł

Podtytuł dopowiada: „7 umiejętności, które powinni posiąść dwudziestokilkulatkowie, by móc pokonywać progi i bariery w życiu i pracy”. Książka ma pomóc pokoleniu Y odnieść sukces w życiu zawodowym. Jest bezcenna nie tylko dla tej grupy, ale również dla menedżerów mających do czynienia z młodymi pracownikami, zwłaszcza gdy ich zespoły obejmują więcej niż jedno pokolenie pracowników. 
Kim są milenialsi? Młodzi, choć już nie zawsze najmłodsi pracownicy, urodzeni między 1983 a 1994 r. Uchodzą za leniwych, aroganckich i roszczeniowych. Oczekują od pracowdawców, by stwarzali im najlepsze warunki pracy, nieustannie chwalili i udawali, że nie widzą popełnianych błędów. Mają wysokie wymagania finansowe i oczekują otwartej ścieżki kariery. Według nich miarą sukcesu firmy nie są jedynie wyniki finansowe, ale również kultura organizacji, otwartość na rozwój nowych technologii i to, jak firma wpływa na otoczenie. Nie czują się związani miejscem zatrudnienia ani zamieszkania. Jeśli coś im nie odpowiada, a o to nie jest trudno, zmieniają pracę lub idą „na swoje”, wykorzystując do własnych pomysłów nowe media. Są kreatywni i wtopieni w cyberprzestrzeń. Bardzo silnie kierują się ustalonymi przez siebie wartościami i potrzebami, stąd 63 proc. oddaje pieniądze na organizacje charytatywne, 43 proc. bywa wolontariuszem, 52 proc. podpisywało społeczne petycje (Deloitte i Millward Brown). Jest ich w Polsce ok 11 mln. Za 10 lat będą stanowić 75 proc. siły napędowej naszej gospodarki. 
Ta książka jest wyjątkowa pod wieloma względami. Jej fundamentem są dwie szeroko zakrojone prace badawcze. Pierwsza z nich miała rozpoznać, jak kadra kierownicza postrzega przedstawicieli pokolenia Y w miejscu pracy. Druga skupia się na wyzwaniach i przeszkodach, na jakie natrafiają potencjalni pracownicy. Ta książka jest również praktycznym poradnikiem dla rekruterów. Podpowiada, jak zatrudniać, angażować i zatrzymać zdolnych, choć rozkapryszonych młodych ludzi. 
Autorzy przeprowadzili szkolenia dla tysięcy menedżerów. Ich wiedza i doświadczenie to bezcenne wsparciem dla pokolenia Y i wszystkich, którzy mają z nim do czynienia. MAU

Sprzedam ci historię

Michael Bosworth, Ben Zoldan
Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią
Studio Emka
Cena: 49 zł

Niedoceniona siła opowieści i roli emocji w podejmowaniu decyzji” – podtytuł tej książki nie pozostawia wątpliwości. Od dawna wiadomo, że procesy logiczne biorą mniejszy udział w procesie sprzedaży, niż nam się wydaje. Kupujemy emocjami, kierujemy się automatycznymi skojarzeniami. Najlepsi sprzedawcy potrafią słowami namalować w umysłach klientów pociągające obrazy, którym ci nie potrafią się oprzeć. Milton Erickson, lekarz psychiatra praktykujący do końca lat 70., zasłynął z „opowieści, które leczą”. Hipnotyzował swoich pacjentów historiami i spokojnym głosem. Wychodzili z jego gabinetu jako inni ludzie. Z kolei Steve Jobs na prezentacjach produktowych czarował widownię, fundując wszystkim ucztę wyobraźni. Wędrowni kaznodzieje potrafili „czynić cuda” dzięki sile perswazji swoich historii. Po co zatem uczyć handlowców formułek, męczących klienta pytań, wywierania presji na umykającej ofierze? Może warto ich wyedukować w narracji. Budowanie jej jest procesem charakterystycznym tylko dla ludzi, jesteśmy genetycznie uwarunkowani do myślenia opowieściami, odgrywania ich w wyobraźni. Jednym ta umiejętność przychodzi łatwiej, innym trudniej. Prawdopodobnie dlatego, że ten dar mógł zostać rozwinięty w trakcie wychowania lub nie. Nadal jest szansa, by go obudzić.
Opowieści budują relacje z klientem, otwierają jego umysł, odprężają, uchylają prawie wszystkie drzwi. Dowodem na to jest ta książka. Została napisana w niekonwencjonalny sposób. Sama w sobie jest dowodem potwierdzającym własną tezę. To opowieści autorów. Każde zagadnienie, omówione w tej książce, jest poparte jakąś historią. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, by dojść do wniosku, jak lekko i przyjemnie się ją czyta. A nie są to błahe treści. „Mistrzowie sprzedaży” opisują przełom w edukacji handlowców. Idą z duchem czasu – czyli powrotem do natury, wejściem w slow marketing – skuteczność poprzez indywidualną relację z klientem i odrzucenie irytujących formułek. To ważna książka. Warta polecenia nie tylko handlowcom, działom sprzedaży, ale i mówcom, politykom, prawnikom, menedżerom, nauczycielom. Nie sposób wymienić wszystkich, dla których może to być ważna pozycja, ponieważ sprzedaż nie ogranicza się przecież do transakcji finansowych. Nie handlujemy jedynie towarami i usługami. Chcemy przekonać innych, sprzedać im własne idee, styl życia, wartości, poglądy. Przecież cały proces wychowania możemy zbudować na opowieściach. 
A oto, jak zaczyna się jeden z rozdziałów: „Detektyw Anthony Terrel wiedział, że liczy się każda sekunda. Ten policyjny negocjator z 20-letnim stażem kluczył po zatłoczonych ulicach Los Angeles, spiesząc się na miejsce, gdzie miał rozwiązać paskudny kryzys (byli zakładnicy). Na miejscu znajdowało się już ponad 30 funkcjonariuszy, w tym oddział antyterrorystów. Wewnątrz domu Robert, alkoholik po pięćdziesiątce, trzymał na muszce swoją żonę i dzieci. Ostatnio nie wiodło mu się najlepiej. Gdy wyrzucono go z pracy w urzędzie komunikacji, żona nie wpuściła go do domu. Teraz chciał odebrać życie rodzinie, a potem sobie. Policja próbowała przemówić mu do rozsądku. Poinformowali, że mają 15 wozów policyjnych, które blokują okolicę w promieniu trzech przecznic, i siłę ognia, która pozwoli szybko rozwiązać problem. Trzymali na muszce wszystkie okna domu. Nie było szans na ucieczkę. [...] Robert nie miał po co żyć: jeśli nie zmieni zdania, zostanie zastrzelony; jeśli się podda, pójdzie do więzienia. Detektyw szybko nawiązał kontakt telefoniczny. Terrel dysponował szeroką wiedzą psychologiczną i przeszło 10-letnim doświadczeniem w negocjacjach kryzysowych. Nawet nie próbował odwołać się do rozsądku Roberta [...] – potwora grożącego zabiciem własnej żony i dzieci. Musiał odłożyć na bok swoje osobiste uczucia i przekonać go, że jest po jego stronie, sprawić, by pomyślał »Ten facet jest taki jak ja«”. MAU

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej