Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

źródło: 123RF

Fiskalna e-rewolucja

Wojciech Romański

Rząd przymierza się do zmiany w sposobie rejestrowania transakcji z użyciem kas fiskalnych. Celem jest uszczelnienie systemu i poprawa ściągalności m.in. podatku VAT. Pojawią się także elektroniczne paragony. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

 

Mimo obowiązku stosowania kas fiskalnych polski system rozliczania transakcji nie jest wystarczająco szczelny. Obowiązek posiadania kas obejmuje coraz więcej grup przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż produktów bądź usług na rzecz osób fizycznych, a także tzw. rolników ryczałtowych (art. 111 ustawy o VAT). Od ubiegłego roku muszą je posiadać także fryzjerzy, lekarze, wulkanizatorzy, kosmetyczki, mechanicy samochodowi, prawnicy, doradcy podatkowi i księgowi. Wciąż jednak nieuczciwi przedsiębiorcy mogą nie zarejestrować transakcji w kasie, sprzedając towar bez paragonu. Sytuacja się poprawia, wzrasta świadomość klientów, których Ministerstwo Finansów edukuje m.in. poprzez loterie paragonowe. Jednak budżet traci 12–14 proc. PKB, które ginie w szarej strefie.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej