Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

źródło: Forum
Jerzy Dudek

Intermedia

Pogarda dźwignią handlu


Polscy konsumenci są wystawieni na ciężką próbę. Jeszcze kilkanaście lat temu makarony polskiej firmy Malma reklamowała piękna i elegancka Sophia Loren, ale od pewnego czasu reklamy stały się ciężkostrawne. Twarzą Lidla jest teraz Dorota Wellman (która gardzi kobietami, nazywając je „krowami”), twarzą Biedronki jest Daniel Olbrychski (który nie gardzi kieliszkiem), a gazetkę sieci Rossmann redagowała do niedawna Agata Młynarska (która gardzi polskimi rodzinami na wakacjach). Nie jest nam znany żaden inny kraj w Unii Europejskiej, w którym klientów traktuje się z taką pogardą. Wcześniej opowiadano o kasjerkach pracujących w dyskontach w pampersach za pensję minimalną. Teraz pensję minimalną podniesiono, a program 500+ wywołał dobre zmiany w podejściu do małego personelu. W droższych sklepach panował do niedawna klimat pogardy dla polskiej demokracji. Właściciel delikatesów Alma Jerzy Mazgaj (TW Barbara) odgrażał się w zeszłym roku, że wyjedzie do Monako, jeżeli wybory wygra PiS. Tak jakby sprzedaż kiełbasy była uwarunkowana politycznie, podobnie jak w PRL, w którym Mazgaj zaczynał swoją karierę. Ale Mazgaj pozostał w Polsce, a spółka Alma złożyła wniosek o upadłość. Sanacja Almy będzie przeprowadzona przez zarządcę wybranego przez sąd. Mazgaj polityczną ofiarą sanacji?

Stanislas Balcerac

 

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy