Wykolejona Luxtorpeda 2.0
Jeśli unijne dotacje zostaną wydane na remonty taboru kolejowego w Polsce, branża straci jedyną szansę sfinansowania prac rozwojowych zapewniających jej przyszłość
|
Dzięki unijnym i krajowym funduszom w polską infrastrukturę i tabor w najbliższych latach będzie inwestowane rocznie po 10 mld zł. Ministerstwo Rozwoju uważa, że te pieniądze pomogą odbudować polski przemysł i zapewnią mu potencjał umożliwiający podbicie zagranicznych rynków, gdy po 2023 r. znikną unijne dopłaty. Ministerstwo przygotowało program Luxtorpeda 2.0 będący wsparciem dla branży. Wprowadzanie do produkcji nowego taboru jest poważnym impulsem do modernizacji całej gospodarki. – Nowość wymusza ulepszenia w systemach zasilania, łączności, budowy torów. Korzysta na tym cały przemysł, bo inwestycje trafiają do różnych branż – wylicza korzyści z inwestycji kolejowych dyrektor rozwoju trakcji Medcom Janusz Biliński. Według wicepremiera Morawieckiego polski przemysł kolejowy ma szansę na zdobycie przewagi nad zagraniczną konkurencją.