Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Polacy częściej piją wino i będą kupować go więcej

W  2011 r. sprzedaż wina powinna rosnąć szybciej niż w 2010 r. Ożywienie było widoczne już w czwartym kwartale ubiegłego roku – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowej firmy winiarskiej w Polsce notowanej na GPW. Jego zdaniem można się spodziewać, że w tym roku wydatki Polaków na wina zwiększą się nawet o jedną dziesiątą.



Przez większość ubiegłego roku branża odczuwała skutki spowolnienia gospodarczego. Firma Nielsen policzyła, że łączne wydatki Polaków na wina, nie licząc gastronomii, były większe o 3,8 proc. i sięgnęły 1,8 mld zł. Kupiliśmy ich 100 mln litrów, o 1,4 proc. więcej niż w 2009 r.

Zdaniem Roberta Ogóra ubiegłorocznym zwycięzcą na polskim rynku win są dyskonty. Ich sprzedaż zwiększyła się o kilkadziesiąt procent. Nielsen szacuje, że w 2010 r. do sklepów dyskontowych z Biedronką na czele trafiło 20 proc. kwoty, którą wydaliśmy w sumie na wina. Rok wcześniej udział ten był o 5 pkt proc. niższy. – Najszybciej, i to nie tylko w tym roku, ale także w najbliższych latach, będzie rósł popyt na wina spokojne – uważa Robert Ogór. Już teraz wydajemy na te klasyczne, niemusujące wina gronowe nieco ponad 1 mld zł, a w ubiegłym roku ich sprzedaż zwiększyła się o prawie 8 proc.

Polski rynek wina będzie nadal się rozwijał, ponieważ jego spożycie jest u nas znacznie niższe niż w wielu krajach europejskich. W 2010 r. szacowano je na, łącznie z winami owocowymi, 7,1 l na osobę. Przeciętny Włoch wypił prawie 42 l, a Niemiec ponad 26 l.

– Niewykluczone, że w ciągu pięciu lat wartość polskiego rynku wina się podwoi – szacuje Robert Ogór.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO