Czas zwykłych ludzi
Podaż informacji o modzie, jej zmiany i sprzeczności są nie do strawienia dla przeciętnego człowieka. Prostsze wytyczne daje moda uliczna, która zwycięża dzisiaj nad wybiegami
Blog Sartorialist odwiedza codziennie ponad milion internautów z całego świata. Jego autor Scott Schuman, specjalista marketingu, rzucił pracę w firmie odzieżowej, gdy sześć lat temu jego amatorski fotograficzny blog stał się hitem w Internecie. Zamieszcza na nim codziennie zdjęcia dobrze ubranych ludzi na ulicach miast. Szuka ich na całym świecie, przemieszczając się między Sztokholmem i Paryżem, Florencją i Sydney, Nowym Jorkiem i Singapurem. Czasem fotografuje zwykłych przechodniów, czasem ludzi z pierwszych stron gazet. Komentuje, robi wywiady.
Szybko Schuman stał się autorytetem w świecie mody. Tygodnik „Time” wybrał go na jednego ze stu najbardziej znaczących ludzi branży, brytyjski „Guardian” umieścił jego blog na liście 50 najbardziej wpływowych. Sfotografował kampanię reklamową dla Donny Karan i firmy APC, piszą o nim „Vogue”, „Elle”, a „New York Times” stwierdził, że jest autorem bloga, „który stał się formą sztuki”. Intel nakręcił o nim film dokumentalny.