Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

Żyć z dyskontem

Rafał A. Ziemkiewicz

Handlowa rewolucja, która budzi u nas tyle emocji, na całym świecie odbyła się przed wielu laty

Jarosław Kaczyński powiedział – cokolwiek niezręcznie, ale w zgodzie z najoczywistszą prawdą – że Biedronka jest sklepem dla najbiedniejszych. Ponieważ cały ogromny tłum polityków, celebrytów i funkcjonariuszy propagandy wsłuchuje się w napięciu w każde słowo prezesa PiS, z zapartym tchem szukając okazji, by po raz kolejny zanieść się świętym oburzeniem, na kilka dni Biedronka stała się najpopularniejszym brandem w Polsce.

Cały legion sławnych postaci, z premierem na czele, natychmiast rzucił się z zapewnieniami, że kupuje właśnie w Biedronce (nie dodając taktownie, że dla służby). Myślałem, że większej radości niż ten groteskowy wysyp klientów sympatycznego skądinąd dyskontu mieć już nie będę.

Ale oto nie minął tydzień, fala sympatii do Biedronki opadła, ustępując miejsca histerii śląskiej. I oto na stronie Gazeta.pl znajduję krzyczący tytuł, że „setki marketów powstają w małych miejscowościach”. Z umieszczonego pod spodem streszczenia wieje grozą: różne Biedronki, Lidle i Kauflandy, podzieliwszy między siebie wielkie miasta, ruszyły teraz do małych miejscowości. Tam, gdzie ich dotąd nie było, powstaje naraz po pięć, sześć dyskontów. Ceny wprawdzie spadają, ale małe, rodzinne sklepiki padają wskutek tej inwazji jak muchy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy