Żyć bogato za pół ceny
Zakupy to od lat jeden z najpopularniejszych amerykańskich sportów narodowych. Kryzys sprawił, że wyścig po okazje stał się jeszcze bardziej emocjonujący
Fareed Zakaria, znany amerykański dziennikarz i komentator, zauważa w najnowszej książce „The Post-American World (Release 2.0)”, że w czasach globalnej wioski mieszkańcy USA powoli tracą miejsce w czołówce najlepszych shopperów. Spośród dziesięciu największych centrów handlowych już tylko jedno znajduje się na terenie Stanów Zjednoczonych, a największy mall świata działa w Chinach – podkreśla Zakaria. Zdaniem ekspertów Amerykanie nadal mają jednak nieporównywalnie większy wybór towarów niż klienci z innych części świata. – Mogą wybierać spośród dużo większej liczby marek i produktów niż mieszkańcy Azji czy niektórych rejonów Europy – przekonuje „Uważam Rze” Ellie Kay, autorka wielu bestsellerów, która jako doradca finansowy amerykańskich rodzin jest stałym gościem stacji telewizyjnych w USA.