Hybrydowy maluch
Fiat Punto, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, Volkswagen Polo zajmują czwartą część europejskiego rynku. Branża spodziewa się wzrostu popularności aut segmentu B, kosztem kompaktów. Powodem są wchodzące w 2020 r. normy ograniczające emisję CO2 do 90 gramów na kilometr. Właściciele aut o większej emisji będą płacić wysokie podatki. Dlatego najnowsza Toyota Yaris, która wejdzie do sprzedaży jesienią, ma konkurować z kompaktami: jest o 10 cm dłuższa od poprzednika i ma bagażnik o pojemności 286 l. W połowie przyszłego roku w sprzedaży znajdzie się też hybrydowy Yaris. Główny konstruktor Yarisa Hirofumi Yamamoto zdradza, że budowany we Francji hybrydowy samochód będzie miał bagażnik takiej samej pojemności jak model benzynowy. Jego akumulator znajdzie się pod tylną kanapą, obok zmniejszonego zbiornika paliwa.