Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

MACIEJ SZYMON GNYSZKA Z "GNYSZKA FUNDRAISING ADVISORS" FOT. MAGDA STAROWIEYSKA/FOTORZEPA

Gdy milknie Wielka Orkiestra

Agnieszka Rybak

Za „dyszkę” możesz kupić trzy piwa lub wesprzeć organizację dobroczynną. Coraz więcej młodych woli pomóc, niż wypić. Wraca moda na dobroczynność

Pamiętacie panią Marvę Munson, czarnoskórą wdowę z filmu „Ladykillers”? Munson, brawurowo zagrana u braci Coen przez Irmę P. Hall, robi na drutach, gawędzi z portretem zmarłego męża, odwiedza lokalny posterunek policji z prośbą o zdjęcie z drzewa kota Korniszona. I każdego miesiąca wysyła 5 dol. Uniwersytetowi im. Boba Jonesa. Przywiązanie pani Munson do tej – skądinąd kontrowersyjnej – uczelni jest tak silne, że przyłapany na gorącym uczynku herszt rabusiów za milczenie oferuje duży datek właśnie na uniwersytet. Wdowa nie ulega, a w finale los nagradza ją pochodzącymi z napadu prawie dwoma milionami dolarów, które bez wahania przekazuje uczelni.

W polskiej kinematografii próżno szukać odpowiednika pani Munson. Prywatna dobroczynność, rozwinięta przed wojną w postaci licznych stowarzyszeń charytatywnych, zanikła w czasach PRL. I choć nadal nie jest zbyt popularna, niebawem może się to zmienić. Młode pokolenie, wzorem swych rówieśników na Zachodzie, coraz silniej angażuje się bowiem w dobroczynność.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE