Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Elektryczne BMW z węgla

Robert Przybylski

Za dwa lata BMW zaprezentuje elektryczny minivan oznaczony i3, rok później hybrydowy sportowy model i8. Oba zostały zaprojektowane od podstaw jako napędzane prądem, a nie jako przeróbki istniejących konstrukcji z silnikami spalinowymi. Mają bardzo lekkie i sztywne nadwozia wykonane z plastiku wzmocnionego tkaninami węglowymi. Węglowe karoserie pozwalają bez wzrostu masy całego pojazdu zamontować ciężkie akumulatory, które w i3 ważą 250 kg. W tym modelu litowo-jonowe akumulatory umieszczone są pod podłogą, zaś w sportowym i8 w tunelu wzdłuż auta. Specjalnie dla tego projektu BMW utworzyło w stanie Waszyngton spółkę, która do wypalania włókien węglowych używa bardzo taniego (dla klientów indywidualnych 2,2 centa za kWh) prądu z hydroelektrowni. Koncern zbudował w Niemczech fabrykę tkanin węglowych oraz fabrykę samochodów. Te warte setki milionów euro inwestycje umożliwią firmie dostosowanie do przyszłych limitów emisji dwutlenku węgla.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy