Najnowsza interwencja Uważam Rze

Świat

Bitwa na kreskówki

Łukasz Adamski

Zaczęło się od „South Parku” i szyderstwa jego twórców z bin Ladena oraz Mahometa. Teraz „na filmiki” walczą ze sobą Żydzi i islamscy terroryści

W  jednym z odcinków animowanego serialu „South Park” islamscy terroryści w akcie zemsty za pokazanie Mahometa w kreskówce „Family Guy” produkują animowany film, w którym szydzą sobie z Jezusa Chrystusa i George’a W. Busha. Jak zwykle w przypadku „South Parku” absurdalna satyra Treya Parkera i Mata Stone’a szybko stała się rzeczywistością. Al-Kaida właśnie wyprodukowała kreskówkę, która oczernia „niewiernych”. Żeby było śmieszniej, rok temu na ten sam pomysł wpadł Hamas. Wielkim sukcesem w Internecie cieszy się także żydowska z kolei kreskówka „Ahmed i Salim” o parze terrorystów nieudaczników.

Al-Kaida jak „South Park”?

Cztery lata temu w dwóch odcinkach „Cartoon Wars” twórcy „South Parku” szydzili sobie ze strachu Amerykanów, którzy w imię spokoju są w stanie poświęcić 1. poprawkę do konstytucji i ulegają prawdziwemu terroryzmowi, który polega na niszczeniu wartości zachodniego świata. Te dwa odcinki były odpowiedzią na aferę związaną z karykaturami Mahometa. W końcu twórcy „South Parku” sami stali się ofiarą metody „salami”, którą stosują islamscy fundamentaliści. Ironią losu jest to, że telewizja ocenzurowała odcinek „South Parku”, który był satyrą na próbę cenzury wizerunku Mahometa.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej