Bez diesla, ale z hybrydą
W zmaganiach o najbardziej zaawansowany technicznie samochód biorą udział tylko Mercedes, BMW, Audi i Lexus. Cadillac i Lincoln praktycznie wypadły z tych wyścigów, a Mercedes kilka lat temu zapłacił wysoką cenę utraty prestiżu, gdy okazało się, że elektrohydrauliczne hamulce Klasy E nie zawsze hamują. Marka wycofała z tego powodu w USA 10 tys. samochodów. Najnowszym autem w tym segmencie jest mało znany w Polsce i Europie Lexus GS. Model wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku, początkowo tylko z 3,5-litrowym silnikiem o mocy 310 KM i napędem na wszystkie koła. Później w ofercie znajdzie się wersja 2,5-litrowa, hybrydowa oraz F-Sport. Lexus nie będzie miał diesla.
Auto wyposażono w dziesięć poduszek, 17 głośników oraz cały zestaw elektronicznych urządzeń zwiększających bezpieczeństwo jazdy: od noktowizji, poprzez wskaźnik przezierny, po system zapobiegający najechaniom na pieszych i wyprzedzające samochody.