Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Komórki w walce o klientów

Aleksandra Stanisławska

Setki modeli, duże i małe wyświetlacze, smartfony za złotówkę... Walka o klientów w branży telefonów komórkowych jest bezpardonowa i ma wiele frontów

Konkurencja na rynku telefonów komórkowych jest ogromna, a presja rywali tak wielka, że w ścisłej czołówce producentów wrze jak w ulu. Jeszcze w pierwszym kwartale 2011 r. niekwestionowanym liderem była Nokia. Dopiero co okazało się, że Apple i Samsung zepchnęły Finów z pierwszej pozycji na trzecią w segmencie smartfonów. Inteligentne urządzenia stanowią dziś od 30 do 50 proc. rynku ogółu komórek w Polsce. Na szczycie rankingu sprzedaży wszystkich typów telefonów wciąż pozostaje Nokia.

Ten wynik to zasługa mnogości modeli z niższej półki, którymi Finowie zalewają świat. Są nieskomplikowane, trwałe i przede wszystkim – tanie. A robią się jeszcze tańsze, na co wskazuje ogłoszona właśnie premiera dwóch modeli Nokia 100 i 101, których cena detaliczna (w sklepie, a nie w promocji u operatora komórkowego) ma się wahać między 60 a 100 zł. Komórki te mają trafić do sprzedaży na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy