Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Koniec literatury na koniec cywilizacji

Krzysztof Masłoń

Niektórzy czytelnicy mają mi za złe, że w „Uważam Rze” na okrągło nic, tylko czepiam się książek, wytykając autorom a to infantylizm, a to hiperpoprawność polityczną, a bywa, że i najzwyklejszą głupotę czy – zdarza się, zdarza – nieznajomość składni lub ortografii. Mam wrażenie, że peanów nad wydawanymi gniotami mamy aż nadto, bym musiał się do nich przyłączać. Ale że i nadredaktor przypomniał mi, iż winniśmy nie tylko wytykać błędy, ale i życzliwie omawiać książki udane, będę odtąd jeden tytuł polecał, podpowiadając, by najszerszym łukiem omijali ten drugi.

Akurat to ostatnie nie będzie łatwe. Elizabeth Gilbert zdobyła serca czytelniczek swoistym poradnikiem „Jedz, módl się i kochaj”, który przerobiono na film – szmirowaty, za to z Julią Roberts. Autorka zdyskontowała sukces kolejną sentymentalną chałą „I że cię nie opuszczę...”, po drodze popełniając „Ostatniego takiego Amerykanina”. Tytułową postać, gdyby książka również została zekranizowana, musiałby zagrać ktoś pokroju Johna Wayne’a, a że – jak wiadomo – Hollywood lansuje obecnie innych bohaterów, stosownego filmu raczej nie obejrzymy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej