Najnowsza interwencja Uważam Rze

Temat numeru

National Geographic Society/Corbis

Krótka historia długu

Marek Magierowski

Państwa wychodziły z finansowych tarapatów czasami przez kilkanaście, a czasami przez dwieście lat. A niekiedy nie wychodziły w ogóle

Gdyby redaktorzy nowojorskiego „Timesa” zdawali sobie sprawę, z kim mają do czynienia, nekrolog Henry’ego Varnuma Poora byłby zapewne nieco dłuższy i bardziej wyeksponowany.

W wydaniu gazety z 6 stycznia 1905 r. odnajdziemy krótką notatkę o śmierci „znanego autorytetu w dziedzinie kolejnictwa i finansów, autora podręcznika wiedzy o kolei i wielu książek poświęconych ekonomii”.

Henry Varnum Poor pośliznął się na lodzie, upadł i skręcił kostkę. Niestety, powikłania po wypadku okazały się fatalne w skutkach. Poor zmarł w wieku 92 lat, pozostawiając żonę, trzy córki oraz syna – Henry’ego Williama Poora, szanowanego w Nowym Jorku bankiera.

Wiele, wiele lat wcześniej, w połowie XIX w., Poor senior był redaktorem naczelnym pisma „American Railroad Journal”. Poświęcił się bez reszty analizowaniu rynku kolejowego w USA. Wiedział wszystko o przewoźnikach, pociągach, trasach, przychodach i długach poszczególnych spółek. Starał się przewidzieć, które z nich osiągną sukces, a które wkrótce nie podołają konkurencji.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej