Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Dookoła kierownicy

Robert Przybylski

Suzuki rozchodzi się z Volkswagenem. Alians zawarty pod wpływem kryzysu w grudniu 2009 r. rozpada się. Volkswagen kupił wówczas 19,9 proc. akcji japońskiego producenta, zaś Suzuki ma 1,5 proc. akcji VW. Japończycy zarzucili Niemcom, że reguły współpracy nie są jasne i że VW chce wykorzystać jedynie mocną pozycję Suzuki w Indiach bez zapewnienia korzyści japońskiemu producentowi. Niemcy z kolei mają do Suzuki pretensje, że przedłużyło kontrakt z Fiatem na dostawę diesli, chociaż VW jest jednym z największych na świecie producentów tego typu silników.

Akumulatory litowo-jonowe są coraz mniejsze. W najnowszym Priusie kombi akumulator umieszczony został w podłokietniku, dzięki czemu bagażnik ma normalną wielkość, a we wnętrzu mieszczą się trzy rzędy foteli. Niemieccy konkurenci obiecują, że za rok opanują technologię obniżającą o połowę ceny akumulatorów do 200–300 euro za 1 kWh i pobiją japońską konkurencję.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy