Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Przewoźnicy zapłacą za CO2

Przewoźnicy lotniczy odpowiadają za 3 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla. Do tej pory byli wyłączeni z systemu handlu emisjami ETS, ale od 2012 r. dołączą do innych gałęzi przemysłu. Komisja Europejska opublikowała zasady, które pozwolą przewoźnikom wyliczyć, ile pozwoleń na emisję CO2 dostaną za darmo, a ile będą musieli kupić na rynku.

W sumie w 2012 r. aż 85 proc. emisji (liczonych na średnim poziomie z lat 2004–2006) powędruje do przewoźników za darmo. Biorąc pod uwagę średni wzrost emisji od tego czasu o 9 proc., łączny udział darmowych pozwoleń w emisjach ogółem sięgnie 78 proc.

Co to oznacza dla pasażerów? Według szacunków ekspertów KE w przypadku biletu z Europy do USA w obie strony koszt emisji CO2 powinien wynosić od 2 do 12 euro. Zdaniem KE to pasażer odpowiada za emisję i powinien za to płacić.  —a.s.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE