Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

hamulce tarczowe

Dookoła kierownicy

Robert Przybylski

Mitsubishi zamierza z malezyjskim Protonem wspólnie produkować „mały globalny samochód” opracowany przez Japończyków. Malezyjska firma rozpocznie także produkcję silników Mitsubishi oraz niektórych modeli na rynki eksportowe. Mitsubishi – najmniejsza z japońskich marek – uniknie w ten sposób kosztu budowy nowych fabryk. Jest także dostawcą SUV-ów dla Peugeota i Citroena. Najnowszy Mitsubishi ASX oferowany będzie także przez Peugeota pod nazwą 4008, zaś przez Citroena jako C4 Aircross.

Tarcze hamulcowe i klocki z materiałów ceramicznych wzmocnionych włóknami węglowymi stają się standardem w autach sportowych. Jeden z producentów takich hamulców, włoski koncern Brembo, podaje, że zastosowane w najnowszym Astonie Martinie hamulce ceramiczne są o 30 proc. lżejsze od żeliwnych. Redukcja masy hamulców Nissana GTR sięgnęła 13 proc. Części z ceramiki hamują skuteczniej od tych żeliwnych. Firma jednak nie widzi możliwości stosowania kosztownych hamulców ceramicznych w tańszych autach.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej