Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Co dalej z Radosławem Sikorskim?

Tomasz Ozdowy

Polska dyplomacja schodzi na psy. Skąd taki wniosek? A stąd, że twarzą tej dyplomacji jest Radosław Sikorski. Czy szef MSZ zajmuje się umacnianiem pozycji Polski za granicą? Czy ma silną pozycję na międzynarodowych salonach? Niewiele o tym słychać. A polska prezydencja w Unii Europejskiej pokazuje, że głos znad Wisły ma tam niewielkie znaczenie. Czym więc zajmuje się Sikorski? Zażarcie walczy o to, by być w centrum uwagi, polskiej uwagi. W końcu główny specjalista od dorzynania watah, pieszczoch mainstreamowych mediów musi dbać o swój wizerunek, by zdobywać na dworze Donalda Tuska kolejne punkty.

Ostatni przykład: „Prezes Kaczyński spotka się z Putinem, gdy premier Rosji uklęknie przed szefem PiS i przeprosi za zamordowanie mu brata” – tak skomentował Sikorski w rozmowie z Moniką Olejnik deklarację szefa PiS, który w swojej książce zapewnił, że jest gotowy na spotkanie z Putinem. Wcześniej mówił o katastrofie Powstania Warszawskiego, za którą odpowiedzialność mają ponosić dowódcy AK, a po tragedii w Norwegii szukał w Polsce Brevików. Czy można poważnie traktować takiego szefa dyplomacji? Czy kpiny z brata tragicznie zmarłego prezydenta nie powinny go wykluczać z publicznej debaty? Niestety, granice przyzwoitości i granice salonowej skuteczności, bo chyba trudno tu mówić o politycznej poprawności w czasach III RP, wzajemnie się wykluczają.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy