Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Cesar Cebolla / ALF / Target Press

Gwiazdy z apetytem na zyski

Celebryci nie poprzestają na sukcesach filmowych, scenicznych czy sportowych. Swoich sił próbują także w biznesie. Nie zawsze z powodzeniem

Beata Drewnowska, Piotr Mazurkiewicz

Znane nazwisko choć w reklamie zazwyczaj gwarantuje marce splendor, to w działalności biznesowej pod własnym szyldem nie zawsze zapewnia powodzenie. Jednak mimo spektakularnych klap jest przynajmniej kilka przykładów celebrytów, którzy ruszając z własnymi firmami bądź angażując się w te już działające, zbijają kokosy. Także jeśli chodzi o firmy polskie.

W tym roku Amerykanie, po raz pierwszy w historii, kupią ponad 9 mln litrów Sobieskiego. – Tak duży sukces naszej wódki w Stanach Zjednoczonych to zasługa Bruce’a Willisa – mówi Krzysztof Tryliński, prezes polsko-francuskiej grupy alkoholowej Belvedere, właściciela Sobieskiego. Gwiazdor znany z serii filmów „Szklana pułapka” promuje markę od trzech lat, także w Polsce, Kanadzie i Indiach. Związki Willisa z Sobieskim nie kończą się jednak na typowym kontrakcie reklamowym. Aktor jest również właścicielem niemal 3 proc. udziałów Belvedere. – Nie musieliśmy długo namawiać Bruce’a Willisa do objęcia naszych akcji – wspomina Krzysztof Tryliński. – To nie tylko dobry aktor, ale także doświadczony biznesmen, który wykalkulował, że umocnienie się Sobieskiego na rynku przełoży się na wzrost wartości naszej firmy – dodaje prezes Belvedere.

Setki milionów dolarów zarobione przez ponad trzy dekady przed kamerą, Willis zainwestował też m.in. w nieruchomości, restauracje i firmę producencką.

Udziałowcami giełdowych spółek zostają też polscy celebryci. Dużym zaskoczeniem była informacja, iż znana modelka (dotychczas głównie za granicą, po starcie programu „Top Model” także i u nas) Joanna Krupa zainwestowała w akcje spółki Esotiq & Henderson, produkującej bieliznę. Było to ponoć 300 tys. zł, choć oficjalnie taka informacja nie padła, ale okazało się to strzałem w dziesiątkę. Podczas pierwszej sesji cena akcji wzrosła na otwarciu notowań o 48 proc. do 370 zł za sztukę. Później emocje inwestorów nieco opadły, ale ostatecznie kurs wyniósł 296,20 zł. Inwestorzy kupowali akcje za 250 zł, więc i tak mogli sporo zarobić. Modelka została nie tylko inwestorem spółki, ale także twarzą nowej kampanii reklamowej oraz projektantką linii bielizny.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość