Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

AFP PHOTO / ARNE DEDERT

Volkswagen na pełnym gazie

W tym roku producent garbusa wyprzedzi japońską Toyotę w rankingu największych producentów samochodów na świecie

Danuta Walewska, Adam Woźniak

Stanie się to sześć lat wcześniej, niż planował prezes grupy – Martin Winterkorn. Chociaż już dwa miesiące temu mówił, że atak na pozycję lidera zapewne uda się wcześniej niż w 2018 r. – Nie chodzi mi o to, by tylko sprzedać jak najwięcej. Temu  wzrostowi  muszą towarzyszyć niezmienna jakość, trwałość  rosnącego trendu i coraz większy  zysk – mówił Winterkorn.

Na frankfurckim salonie samochodowym Volkswagen wszystko ma „naj”. Najwięcej marek, największe stoiska – i to do tego stopnia, że cała oferta nie zmieściła się w jednej hali, więc dla Audi trzeba było jeszcze postawić gigantyczny namiot. No i największy show, na który zaproszenia dostało 2253 dziennikarzy. Na scenę zjeżdżał samochód za samochodem, pojawiały się i znikały zespoły taneczne, sztuczne ognie i lasery dodawały imprezie blasku i hałasu. Tak Martin Winterkorn świętował zdobycie 12 proc. światowego rynku, liczącego dzisiaj ponad 62 mln aut.

Aż dziewięć marek i ponad 200 modeli

Niemcy zajmą pozycję lidera dzięki wieloletniej strategii polegającej na zwiększeniu sprzedaży przy jednoczesnym wzroście zysku. W tym roku, w stosunku do poprzedniego, ma on być wyższy o 30 proc. Przy tym Volkswagen ma najbogatszą na świecie ofertę – dziewięć marek, ponad 200 modeli – od aut małych, miejskich, poprzez pojazdy hybrydowe i elektryczne, po samochody sportowe i wielkie pojazdy ciężarowe.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy