Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Porsche zapowiedzialo dla kazdego z 8500 zatrudnionych premie w wysokosci 7600 euro za dobre wyniki w 2011 r.

Dobrobyt Niemiec zależy od euro

Elżbieta Glapiak

Ratowanie strefy euro leży przede wszystkim w interesie Niemiec. To one najwięcej straciłyby na rozpadzie wspólnoty i to nie tylko ze względu na zaangażowanie niemieckich banków w obligacje Grecji

1 stycznia 2012 r. minęło dziesięć lat od wprowadzenia euro do powszechnego obiegu w 12 europejskich krajach. Najbardziej za narodową walutą płakali wówczas Niemcy – sentyment do marki pozostał zresztą u nich do dziś. Portal Thelocal.de poinformował, że Niemcy mają w domach marki o wartości ponad 6,8 mld euro. W sumie do wymiany nie trafiło aż 13,1 mld marek. – Wcale mnie to nie dziwi, sama trzymam w domu po jednym banknocie z każdego papierowego nominału i trochę bilonu – mówi 50-letnia Else z Marburga. Dodaje, że zostawiła sobie marki na pamiątkę, ale też dlatego, że do końca nie wierzyła, iż euro się przyjmie.

Marcel, jej rodak, takim pesymistą nigdy nie był, ale czasy marki wspomina z rozrzewnieniem. – Gdziekolwiek wówczas pojechałem – a podróżowałem bardzo dużo – stać mnie było na wszystko, marka była najtwardszą z walut – zapewnia mieszkaniec Kiel. – Dziś na wyjazd stać mnie raz na parę lat.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy