Dookoła kierownicy
Wśród samochodowych marek na Facebooku BMW ma rekordową liczbę 6,5 mln fanów. Na drugim miejscu jest Ferrari (5 mln), przed marką Mercedes-Benz (ponad 4 mln).
Natomiast z raportu przygotowanego przez eBuzzing na europejskich stronach mediów społecznych najczęściej pojawiają się Renault i Ferrari (po 9 proc. głosów), następnie Fiat (8 proc.) i Mercedes-Benz (8 proc.).
Europejscy klienci wolą duże samochody: udział rynkowy SUV-ów wzrósł w 2011 r. do 10,6 proc. w porównaniu z niecałymi 8,5 proc. rok wcześniej. W tym samym okresie udział limuzyn segmentu D (np. Renault Laguna) powiększył się blisko o punkt procentowy do 11,3 proc., zaś aut najmniejszych segmentów A i B spadł o ponad 2,6 proc. Średnia emisja CO2 przez SUV-y wyniosła w 2011 r. 169,6 g/km, zaś aut segmentu A 108,1 g/km.
Od 1995 r. Bosch wyprodukował 75 mln systemów ESP. W Europie 72 proc. nowo rejestrowanych aut ma zamontowany ESP, a od listopada 2014 r. wszystkie będą musiały być w niego wyposażone. W USA już jest obowiązkowy dla pojazdów o masie do 4,5 tony, od przyszłego roku taki obowiązek pojawi się w Australii, Japonii, Korei oraz Rosji. W Chinach 25 proc. aut ma ESP, na świecie odsetek wynosi 48 proc. Pierwsze ESP Boscha ważyły 4,3 kg, najnowsze, dziewiątej generacji – 1,6 kg. Zmalały także ceny. Od 2010 r. Bosch produkuje więcej systemów ESP niż ABS.
W Europie rosną ceny ON i spada sprzedaż diesli, podobny trend widać w Polsce – udział silników wysokoprężnych zmalał w 2011 r. o 6 proc. Tymczasem Honda wprowadza nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, na który w poprzednich latach czekali klienci i dilerzy. Pięć lat wcześniej Honda przygotowała dużego diesla na rynek amerykański, ale wobec braku zainteresowania zrezygnowała z jego sprzedaży.