Odrobina luksusu na co dzień
Citroen w ostatniej dekadzie zwiększył sprzedaż do 1,44 mln aut, czyli o 25 proc.
W tym okresie marka nie skorzystała z azjatyckiego boomu – pozaeuropejska sprzedaż wzrosła z 20 proc. do zaledwie 33 proc., chociaż Citro..en od wielu lat obecny jest m.in. w Chinach. Tymczasem praktycznie cały wzrost niemieckiej konkurencji pochodzi właśnie z krajów Azji: głównie Chin oraz Indii. Tylko w tym regionie VW sprzedaje blisko 30 proc. aut, a poza Europą 54 proc. Nawet Fiat, który jest bardzo zależny od Europy, sprzedaje poza nią 44 proc. produkcji. Citro..en znalazł jednak sposób walki o nowe rynki, a także o nowych klientów. Oferuje samochody w wersji luksusowej, nazwanej DS. Mają one eleganckie wnętrza, indywidualną stylistykę nadwozia i nietypowe kolory. Najmniejszy DS3 oferowany jest od dwóch lat, większy DS4 od pół roku. Co piąty citroen w Europie kupowany jest w wersji DS i marka ma nadzieję, że najnowszy DS5 będzie równie popularny.