Najnowsza interwencja Uważam Rze

Temat numeru

Cudotwórca traci moc

Piotr Gursztyn

Samotny, sfrustrowany, neurotyczny – tak widzą Donalda Tuska obserwujący go z bliska politycy PO i PSL. Czarny wizerunek premiera upowszechnia się nawet w jego obozie politycznym

Wiele złego Donaldowi Tuskowi wyrządził sposób prowadzenia negocjacji emerytalnych z PSL. Niezrozumiałe zwroty akcji, odwołane konferencje prasowe, wzajemne złośliwości, nerwowe reakcje na pytania dziennikarzy. Do opinii publicznej być może ten obraz jeszcze nie dotarł, ale w świecie polityki i mediów zaczęło być powszechne przekonanie, że krajem rządzi tracący samokontrolę furiat.

Ten obraz był zręcznie suflowany przez PSL-owców, którzy w ten sposób odsuwali od siebie oskarżenia o typowe rzekomo dla nich koalicyjne pieniactwo. – Niektórzy podczas negocjacji nie wytrzymywali emocjonalnie – rzucił po zakończeniu rozmów w „Faktach po Faktach" TVN24 Waldemar Pawlak. Dla zwykłych widzów słowo „niektórzy" nie było konkretnym wskazaniem. Dla najbliższego otoczenia Pawlaka i Tuska, oraz samego premiera, intencje prezesa PSL były jasne. Większość rozmów o emeryturach toczyła się w cztery oczy – między Tuskiem a Pawlakiem. Tak więc „niektórzy" to szpilka wbita w Tuska, bo przecież lider PSL sam o sobie nie powiedziałby, że nie wytrzymywał emocjonalnie. A nawet gdyby – to Polska, która od 20 lat spogląda na pozbawioną mimiki twarz Pawlaka, nie uwierzyłaby, że to jemu puściły nerwy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy