Najnowsza interwencja Uważam Rze

Dookoła kierownicy

Robert Przybylski

64 dziennikarzy z 25 krajów przyznało VW Up! tytuł Światowego Samochodu Roku 2012. Jest to trzeci tytuł dla VW (w 2010 r. otrzymał go Polo, w 2009 r. VW Golf). Up! konkurował z 34 modelami innych marek. Jurorzy wskazali na bogate wyposażenie modelu, niespotykane w tym segmencie aut.

W pierwszej trójce znalazły się także BMW3 oraz Porsche 911, które zdobyło tytuł Sportowego Samochodu Roku 2012. Natomiast nagrodę stylistyczną roku 2012 uzyskał Range Rover Evoque.

Polskie drogi są najniebezpieczniejsze w Europie – w przeliczeniu na milion mieszkańców zginęło na nich w 2011 r. 109 osób. Mniej ofiar jest w Grecji, Rumunii oraz na Litwie. Polska ma najgorszy wynik w Europie, zaś najbezpieczniej jest w W. Brytanii (32 ofiary na milion mieszkańców) oraz Szwecji i Holandii (po 33). W ostatniej dekadzie w Europie średnia liczba ofiar na milion spadła ze 112 w 2001 r. do 61 w 2011.

Do 2017 r. Volvo wycofa z oferty silniki mające więcej niż cztery cylindry. Szwedzka marka w przyszłym roku wprowadzi do sprzedaży nową generację benzynowych i wysokoprężnych czterocylindrowych silników, która całkowicie zastąpi większe silniki. Najmocniejszym w historii Volvo była sześciocylindrowa, benzynowa jednostka o mocy 325 KM, oferowana w S60 R-Design.

W  pierwszym kwartale w Polsce zarejestrowano prawie 77 300 aut osobowych, o 12,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wśród kupujących było 51 proc. klientów indywidualnych, ich odsetek jednak zmalał w marcu do 46 proc. Na pierwszym miejscu rankingu jest Skoda. Samar podaje, że urzędy zarejestrowały 9900 aut tej marki, o 17,2 proc. więcej niż w ub.r.

Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z rejestracjami ponad 6 400 aut (wzrost wyniósł 14,5 proc.). Trzeci był VW z rejestracjami prawie 5600 aut (5,1 proc. wzrostu).

Chociaż w światowym rankingu wielkości sprzedaży marka Mercedes spadła w 2011 r. na trzecie miejsce za BMW i Audi, Mercedes zwyciężył w kategorii samochód w konsumenckim badaniu „Europejskiej marki godnej zaufania 2012". Badanie przeprowadzono w 15 krajach, w Polsce na pytania odpowiedziało 1045 osób. Mercedes osiągnął najlepszy wynik w kategoriach: silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i odpowiedzialność społeczna. Zebrał 23,49 pkt na 25 możliwych. W kategoriach: jakość oraz wartość w stosunku do ceny, marka zajęła dalsze miejsca.

Z ankiety TNS OBOP wynika, że w tym roku 7 proc. Polaków planuje zakup auta, co trzeci zamierza kupić je w ciągu dwóch lat, a 12 proc. odkłada zakup na bliżej nieokreśloną przyszłość. Tylko jeden na dziesięciu planuje kupić nowe auto. Polacy stali się bardziej ostrożni. W 2007 r. zakup auta w nadchodzących 12 miesiącach planowało 12 proc. ankietowanych. Wówczas wyższy był także o ponad 10 proc. odsetek respondentów planujących zakup nowego samochodu.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy