Który to był MiG?
W ciekawym artykule W. Lady na str. 79 wkradł się błąd – fotografia przedstawia MiG-15, nie MiG-21. W 1953 r. nie latał jeszcze nawet prototyp MiG-21...
Ale jest to rzeczywiście ten egzemplarz samolotu, na którym uciekł polski pilot. Ze zdumieniem zauważam, że na przełomie lat 60. i 70., jako dziesięciolatek, robiłem modelik MiG-15 kupiony w sklepie w PRL właśnie z tym numerem bocznym – to była polska kopia modelu angielskiej firmy Airfix i nikt nie zadał sobie trudu sprawdzić, który to egzemplarz jest odwzorowany.
Ukłony, Jerzy W. Mietelski, Kraków
Ma pan oczywiście rację. Franciszek Jarecki uciekł z Polski nie samolotem MiG-21, lecz MiG-15, a konkretnie MiG-15 Bis – najnowszą wersją dostępną w 1953 r. Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Błąd wynikał zapewne z faktu, że redaktor Lada, z racji wieku, nie był w stanie na przełomie lat 60. i 70. mieć kontaktu ze wspomnianym przez pana modelikiem.