Najnowsza interwencja Uważam Rze

Kia z milionami

Robert Przybylski

Koncern Hyundai-Kia z produkcją 6,1 mln aut jest piątym na świecie (za GM z wynikiem 8,7 mln, VW (8,3 mln), Toyotą (7,5) i Renault-Nissan, które wyprodukowało 6,7 mln), ale ma wielkie ambicje i spore dokonania.

W 2004 r. marka Kia sprzedała milion aut, w 2011 r. ponad 2 mln i cały czas rośnie popyt na jej auta, mimo malejącego rynku. W pierwszym kwartale tego roku Kia zwiększyła sprzedaż w Europie o ponad 12 proc., gdy rynek spadł o blisko 8 proc. W ostatnich 12 miesiącach wprowadziła do sprzedaży w Europie trzy nowe modele (Picanto, Rio, Optimę), a w tym miesiącu w ofercie znalazł się kompaktowy ceed. Segment C jest największy w Europie i najbardziej konkurencyjny – o klienta walczy 39 modeli, a wkrótce dojdzie jeszcze Nissan, który właśnie zapowiedział przygotowanie kompaktowego modelu. Mimo to Kia sądzi, że wynik będzie nie gorszy niż ceeda pierwszej generacji, którego sprzedała blisko 650 tys.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej