Kia z milionami
Koncern Hyundai-Kia z produkcją 6,1 mln aut jest piątym na świecie (za GM z wynikiem 8,7 mln, VW (8,3 mln), Toyotą (7,5) i Renault-Nissan, które wyprodukowało 6,7 mln), ale ma wielkie ambicje i spore dokonania.
W 2004 r. marka Kia sprzedała milion aut, w 2011 r. ponad 2 mln i cały czas rośnie popyt na jej auta, mimo malejącego rynku. W pierwszym kwartale tego roku Kia zwiększyła sprzedaż w Europie o ponad 12 proc., gdy rynek spadł o blisko 8 proc. W ostatnich 12 miesiącach wprowadziła do sprzedaży w Europie trzy nowe modele (Picanto, Rio, Optimę), a w tym miesiącu w ofercie znalazł się kompaktowy ceed. Segment C jest największy w Europie i najbardziej konkurencyjny – o klienta walczy 39 modeli, a wkrótce dojdzie jeszcze Nissan, który właśnie zapowiedział przygotowanie kompaktowego modelu. Mimo to Kia sądzi, że wynik będzie nie gorszy niż ceeda pierwszej generacji, którego sprzedała blisko 650 tys.